CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, July 29, 2011

Ayat singkatan tu xpayah nak creative sangat lar....


Korang mesti pernah tengok video Anuar Hadi yang berkisar tentang betapa jelik nyer bahasa singkatan yang dipakai oleh muda mudi sekarang nie kan? well aku xberapa minat ngan Anuar Hadi nie tapi roommate aku dan rakan-rakan aku memang suka benau nak suggest supaya aku dok menatap video beliau kat Youtube walaupun nanti broadband aku jadi slow macam siput....ape yang boleh aku comment terhadap video-video beliau ialah, beliau sangat creative dan message yang beliau nak sampaikan tu pun menarik.....bagus-bagus.....good job....

Kenapa aku kata bahasa singkatan yang digunakan muda mudi sekarang nie sebagai sesuatu yang menjelikkan? sebab satu nyer susah nak dibaca dan kedua nyer ade rasa macam mereka nie feeling-feeling comel sebab reka ayat singkatan begitu......alamak aiii.....kalau kecil lagi xpe nie da besar panjang pun nak buat macam tu jugak ke? 

Memang lar ayat singkatan tu menyenangkan kita bila nak menulis, tapi kurangkan lar ke"creative"an anda tu.....xsemua orang faham tulisan creative korang tu....xpun ade yang memang xfaham sepatah haram pun yang korang cuba nak sampaikan.....ade yang rasa menyampah pun ade.....haih.....

Simple is better and minimal equals to maximum impact....

Jom pekena video Anuar Hadi sat.....enjoy kay....

 

0 comments: