CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, July 29, 2011

Rindu si pendosa.....

Rindu itu pasti dan rindu itu juga ada....
Rindu menjadikan diriku khilaf....
Rindu juga menjadikan aku kadang-kadang alpa dengan kemewahan dunia....

Rinduku pada-Mu menjadikan aku kerdil dan sedar akan status diriku....
Rinduku pada pesuruh-Mu juga menjadikan aku sentiasa
 peka walaupun selalu alpa....
Rinduku membuak-buak ingin berjumpa.....
Tapi apakan daya aku hanya seorang pendosa..... 

Meski diri ini tidak berpeluang menatap wajah pesuruh-Mu, aku pasrah.....
Aku pasrah dan redha dengan ketentuan-Mu.....
Tapi ingin sekali aku mencari pedoman tatkala berdampingan dengan-Mu....

Aku khilaf....
Aku khilaf mengenangkan dosa-dosaku yang mengunung....
Buku bertukar silih ganti mencatat segala dosa.....
Mencatat setiap detik akan segala kesalahan yang dicipta.....
Menunggu masa untuk dibicara.....

Oh aku hanyalah si pendosa yang membuta tuli mencipta ruang di neraka....
Yang sentiasa leka di dunia sementara....
Yang mencipta jurang dengan si Pencipta....
Yang mencari helah untuk tidak berubah....
Andai sekalian manusia giat menyuruhku berubah.....

Aku rindu....
Aku rindu pada-Mu dan aku juga rindu pada pesuruh-Mu....
Aku rindu untuk menjadi yang terbaik dan digolongkan dalam yang terbaik....
Hmmmmmm.....aku akur....
Aku hanyalah si pendosa.....
Kerana ini hanyalah rindu si pendosa..... 

0 comments: