CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, August 23, 2011

Xsemua benda kena dengan kita.....


Fesyen itu satu kemestian dalam hidup kita.....semua orang suka berfesyen dan suka nampak cantik.....cantik itu pula sesuatu yang subjektif.....susah nak dirungkaikan apa itu cantik dan apa yang membuatkan seseorang itu cantik..... 


Fesyen juga memerlukan seseorang itu untuk mengkaji dengan lebih mendalam tentang sesuatu rekaan dan mencari istilah-istilah yang tersembunyi.....ada orang yang berpakaian simple dan nampak menarik.....dan ada juga yang memerlukan usaha yang lebih untuk jadi cantik.....


Selalu nyer manusia tersalah tafsir akan kehendak berfesyen dan terlampau mengikut nafsu sehingga kehendak mereka itu memakan diri mereka sendiri.....kadang-kadang apa yang menjadi ikutan dan trend, xsemesti nyer kena dengan kita.....ia mungkin kena dan cantik bagi yang lain tapi bukan dengan kita.....


Nampak menarik itu bagus tapi jangan lar sampai keterlaluan....kalau kita terdengar orang mengutuk atau mengata dengan fesyen yang kita ikutkan tu, sah lar fesyen tu xkena dengan kita.....paling xpun bila kita tanya kawan kita, "okay x aku pakai camnie" dan kawan kita teragak2 untuk memberi respond, tu lar tanda2 besar yang fesyen tu xkena dengan kita.....


Biar bersederhana dalam fesyen....xperlu terlalu menonjol dan xperlu menonjolkan yang xsepatut nyer ketika berfesyen.....ada benda yang kita perlu ikut dan ada juga sesetengah benda yang xperlu kita ikutkan.....bak kata pepatah "ikut hati mati, ikut rasa binasa", xgitu?  


Jadi carilah sesuatu yang bersesuaian dengan kita.....trend kadang-kadang membantu, kadang-kadang membunuh.....pilih yang sewajar nyer....kalau ade yang cakap "buruk siot die pakai camtu....da macam mak cik cleaner da aku tengok", so xyah lar pakai lagi....jangan biar orang terus menerus mengutuk.....ambil langkah bijak, dan jangan meneruskan yang xbetul.....


Sekian.....







Monday, August 22, 2011

Ko confirm ke masuk syurga bila cakap camtu?


Terbaca something dekat Fb....sekadar renungan, tengok lar bagaimana peribadi seorang yang bertudung dengan yang xbertudung.....jauh beza nyer..... 



Berbeza sangat kan? kenapa nak tegakkan lagi hujah kau kalau dah tahu ape yang kau buat tu salah? ingat xsemua benda kita boleh argue dan xsemua benda kita boleh ikut sedap mulut berbicara.....terlajak perahu boleh berundur, terlajak kata buruk padah nyer.....


Sungguh pun kau rasa diri tu bagus dengan berpakaian seksi dan xbertudung, jangan pernah argue dengan hukum hakam agama.....silap hari bulan kau dilaknat Tuhan.....


Life's short.....ingat tu! 


Xkan berubah sesuatu tu kalau diri sendiri xmahu berubah....dulu ungkapan tu pn aku selalu cakap "belum sampai seru".....tapi seru tu xperlu ditunggu.....tu yang aku belajar sekarang......sebab nyer, Allah xperlukan seru untuk memanggil kita menghadap-Nya....

Friday, August 19, 2011

Why bother?


Why bother if......

1. someone hates you....

2. someone disrespect you....

3. someone loathes you....

4. someone talks bad about you....

5. someone thinks you're pathetic.....

6. someone look at you like you're some kind of maggot or something.....

7. someone gossips about you....

8. someone thinks that you're sick and needs help.....

9. someone thinks you're such a pain in the ass....

10. everyone hates you.....



because you deserve it! 


Thursday, August 18, 2011

A letter to an enemy.....

For some reasons, I change my topic today.....from "A letter to Daddy" to "A letter to an enemy"..... 


This is what i thought and this is my story...... 


For that past months I've been loitering, sharing things around with a person, i felt that I'm out of the tiredness and all the drama with my friends and people that I've known.....I found love, but a dear friend of mine just kept a distance from me because of that love.....I was mad, really mad at that time.....I wasn't ready to asked her what went wrong, so I just kept quiet about it.....


Well, when i met this "person", at first she looks nice to me and trying her best to adapt with my behavior and such but then, it all change.....


It all started when I realized that she can't really accept me the way I am and trying to change me according to her way.....I hate that, I do.....but i just kept my mouth shut because of the friendship and things related to us.....then comes the message she told me about.....when I know about it, I wanted to scream at her, but again, I kept it inside....I hate to hurt others but that doesn't mean others can just hurt me.....


Yes, I'm a fool....so what? I keep be friend with that "person" and keep swallowing all the pain and hurt and try to live normal until I found out something about that "person" and someone did behind my back.....God knows how hurt I am and disappointed I am with these two....I wanted to tell someone that is very dear to her, but i couldn't....I couldn't hurt anyone like what many people did to me....I keep my sanity by just be cold towards her and be a total silence and guess what? I've been in a big fight with someone just because I didn't smile.....hahaha....


I launch the cold war and just keep myself in rilex by writing something harsh and total sarcastic in my Facebook account and well, it goes for months and I'm fine with it.....at least I didn't kill anyone right? 


But that someone just couldn't bear with all the drama and things happen, so he launch the cold war towards me.....am I a person with guilt here that I receive this kind of treatment? owh you don't wanna know how much I've pained inside and how this thing leads me to many things.... 

Then, I woke up and try to fight back with me apologizing.....it's me and with all my heart, I tried to be matured....things went so far good but I just can't be seen talking or connected to this "person"....I don't know.....I just can't.....


Things went bad one day, and I just couldn't help myself emotionally until I burst harsh things to someone.....I kept it for so long and one day, I just let it out.....I met a person and tell him about this thing and he said " I don't know what else to do with this".....you do actually, just you don't want to do it.....my consequences end me up in quite some hell for that day....I don't want to even remember that day.....that day was just hell....the next day was okay but during the night, it was all upside down.....


After that, it was all war.....do you ever hated someone that you wanna kill that person but u can't because of your sanity? I bet you all have and I know I did a very good thing by keep it just on words, not violence.....


That person sent me a message telling me harsh things and think that she's not guilty....my truce and alliance was thrown down the drain by her....and I guess it's time for me to stop be kind.....I shouldn't be kind in the first place but I still did and I don't know why.....I hate myself for that.....


She said and "she" said happened and it turns ugly but I'm glad that I have friends who support me and told me to just let her be....she's just sick and needs help.....I'm happy now but that little "person" just doesn't want to let me go....all the unnecessary things she did to me and all the sharing things she did with many people just proven that she is sick.....and the karma did their work and guess what? she is now stalking me and even leave a message on my shoutmix.....how sad right? 


To that "person", please grow up....do I really need to give you a piece from me so that you stop doing such pathetic things in your life? do I need to educate you on how to move on? huh.....you're such a pain in the ass, you know.....stop stalking me and stop telling others what had happened between us....it just makes you look pathetic the way you already is....go ahead and have your friend believe you and make your's someone follow your league, just don't ever bother to know about me ever again.....I'm sick and tired of having you in my life....I don't want it anymore.....enough is enough....if I talks bad about you, you deserve it.....you did that yourself right? about me? so we're equal....you don't have to be such a pre-schooler by hating my friends because they're close to me.....dude, grow up....if people hates you, it's up to them....they have the rights to hate you....just don't have this thought that everyone likes you because some don't.....I hate you and you hate me so get you're own life instead of having the insecurity and stalk me and such.....a piece of advice from me, don't show your stupidity and don't let others know that you're stupid.....okay? btw, thanks for being my die hard fan and do stupid things just to know about me....I hate that and please stop.....find something good for you to do.....something that brings benefit to you...okay that's it....this is my last piece to you and I hope you'll get all the treatment and get a life.....shalom.....

Saturday, August 6, 2011

Tak semua yang tahu....

Jika hati ini menangis, tak semua yang tahu.....
Jika hati ini menderita, bukan semua yang tahu.....
Jika hati ini lara, tak semua juga yang tahu.....


Andai sekeping hati boleh diganti dengan sehelai kain, tentu hati ini diperlihatkan sebagai sehelai kain yang buruk.....
Andai hati ini boleh diubah menjadi sebuah cerita, ia menceritakan sebuah jalan cerita yang sedih.....
Andai memori ini dapat diselami, ramai yang  tak akan menyangka.....
Andai setiap liku-liku hidup ini dirakam, ianya terpapar tiap titik-titik hitam..... 


Tak semua tahu....
Ya tak semua yang tahu isi hati ini.....
Andai ku ingin membuka apa yang terirat dihati, semua menghalang.....
Semua berkata "biarkan manusia-manusia itu", "biarkan, jangan dikenang mereka-mereka itu".....
Tapi hati ini meronta-ronta untuk bercerita....
Bercerita kepada semua apa yang tersirat dan tersurat!


Arrrrrgggggghhhhhh persetankan hati ini.....
Andai ia ingin menderita, biarkan saja....
Kerana yang tahu hanya aku.....
Dan Tuhan.....
Ya Tuhan mengetahuinya!
Dia mengetahui semuanya.....
Aku tak perlukan semua untuk tahu.....
Biarkan....
Biarkan tak semua yang tahu....
Tapi Dia mengetahuinya..... 
     

Thursday, August 4, 2011

Lagi hina dari seekor anjing....

Ari tu aku ade lar terbaca satu blog nie....berkenaan ape pangkat nyer orang yang xsolat nie dimata Allah S.W.T...... sape-sape yang baca mesti rasa yang memang hina nyer orang yang xsolat nie.....  


Meh aku ceritakan serba-serbi daripada ape yang aku baca.... 


Terdapat seorang lelaki pada zaman Nabi Allah Musa yang tidak mempunyai anak.....lalu beliau bernazar untuk meminum air kencing anjing hitam sekiranya Allah menunaikan hajat beliau itu.....dengan izin Allah, hajat lelaki itu pun tercapai kerana Allah telah mengurniakan lelaki itu seorang zuriat.....namun lelaki itu bimbang kerana beliau telah membuat sebuah nazar dan beliau bimbang untuk meneruskan nazar itu.....lalu pergilah beliau berjumpa dengan Nabi Allah Musa untuk bertanyakan perihal tersebut....


Syariat zaman Nabi Musa berbeza dengan syariat zaman Nabi Muhammad kerana pada zaman Nabi Musa, sesiapa yang bernazar tidak kira nazar itu adalah sesuatu yang haram, mereka kena tetap melakukannya.....berbeza dengan syariat pada zaman Nabi Muhammad di mana kalau kita bernazar dan nazar itu sesuatu yang haram, maka kita xperlu melakukannya.....


Sesampainya beliau di rumah Nabi Allah Musa, beliau pun menceritakan segala masalah yang dihadapi.....lalu Nabi Allah Musa menjawab bahawa lelaki itu tidak perlu untuk meminum air kencing anjing hitam namun akan minum air yang lebih hina daripada air kencing anjing hitam.....gembiralah lelaki itu dan bertanyakan pada Nabi Allah Musa akan perihal air itu....lalu Nabi Allah Musa pun berkata bahwa beliau mesti meminum air bumbung dari orang yang tidak solat....pada keesokkan harinya pergilah lelaki tersebut memunaikan nazar beliau..... 


Lihatlah kawan-kawan betapa hina nyer orang yang tidak bersolat ini sehingga darjatnya diturunkan malah lebih hina daripada seekor anjing....itu baru minum air bumbung orang yang xsolat....bagaimana pulak ngan yang makan dari air tangan orang yang xsolat.....Masya-Allah besarnya dosa..... 


Aku bukan nak kata yang aku baik tapi marilah kita sama-sama beringat.....marilah kita sama-sama menjadi yang lebih baik dari kalangan yang xbaik....berubah kepada yang positif itu adalah sesuatu yang bagus....jadi marilah kita sama-sama pastikan yang solat itu xsewenang-wenangnya ditinggalkan kerana kita bukan sahaja rugi malah kita adalah manusia yang lebih hina daripada seekor anjing.....

Tuesday, August 2, 2011

Aku jelik dengan perangai kau!

Maaf, tapi malam nie aku sangat emo....xperlu lar nak diceritakan kenapa aku emo tapi yang pasti aku memang emo ngan sesetengah orang dalam dunia nie....so, entry ari nie hanyalah nak meluahkan perasaan dan menghilangkan sikit rasa sakit hati dan nak kasi ade ruang dalam otak tuk oksigen...... 


Kalau blogger Hanis Zalikha ade buat entry pasal Untunglaaaaahhhhh trend, aku pun nak cilok guna ayat untunggggllllllaaaaaahhhhhh nie...... 


Untunglah kau jadi anak kesayangan....semua benda pun boleh dapat.....mintak ape pun mesti tertunai hajat......


Untunglah kau jadi anak kesayangan....belajar xpandai pun still dihargai dan dicari-cari.....


Untunglah kau jadi anak kesayangan.....perangai mengalahkan setan pun still dimanjakan dan dan disayang......


Untunglah kau jadi anak kesayangan.....umur dah tua bangka pun mak bapak bagi treat first class......


Untunglah kau jadi anak kesayangan......xbalik umah bertahun-tahun pun bila sekali balik, dapat sebijik kereta......


Untunglah kau jadi anak kesayangan.....hutang keliling pinggang, berpuluh-puluh ribu pun mak bapak boleh tolong bayarkan.....


Untunglah kau jadi anak kesayangan......cari mak bapak bila susah jerk.....pulak mintak klau sikit xpe, nie sekali beribu-ribu......tapi untung nyer mak bapak bagi jugak walaupun die hanya cari time susah jerk.....


Untunglah kau jadi anak kesayangan.....ugut sikit ngan xnak balik umah langsung, mak ikutkan semua cakap kau.....


Untunglah kau jadi anak kesayangan......demi nak suruh ko balik umah, mak bapak sanggup belikan motor sebijik.......


Untunglah kau jadi anak kesayangan......walaupun ko anak keempat tapi dapat layanan macam anak last......


Untunglah kau jadi anak kesayangan.....ade mak yang jadi perisai tuk ko lepaskan diri bila ade yang nak cuit kau.....


Untunglah kau jadi anak kesayangan.....fikir diri sendiri jerk, xpernah nak fikir orang lain...... 


Pesanan kepada anak kesayangan, jadi lar kau anak kesayangan sampai bila-bila.....susah senang kau sekarang memang lar mak bapak boleh tolong...tapi bila mak bapak kau dah xde, cari lar jalan lain nak dapat semua benda ikut tekak ko yang besar tu.....orang lain especially adik beradik memang dah xnak tolong dah manusia macam ko nie....orang lain lagi lah dah naik menyampah ngan perangai ko tu.....so, jadi lar lagi anak kesayangan.....mintak lah banyak-banyak.....untung-untung satu ari bila dah xde mak bapak, ko pulak dok merempat......huh!