CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, November 19, 2011

Menjawab tag Cik Bella Bellitos....


Hahahaha....sangat kelakar bila di tag untuk menjawab soalan....macam nak jawab soalan exam pulak.....tapi thanx jugak lar dekat Cik Bella kita sebab aku pun memang tengah bosan nie....since aku xtaw nak buat ape, lebih baik aku jawab jerk ape yang ditanya oleh Cik Bella sebab kalau aku xjawab memang haru aku kena bambu dengan beliau....hehehe....(jangan marah haa....)

Okay sebelum memulakan sesi menjawab soalan, lebih baik aku copy paste rules and regulation.... 

RULES
  • you must post this rules.
  • each person must post 11 things about themselves in their journal.
  • answer the question about the tagger set for you in their post. and create 11 new question for the people you tagged to answer.
  • you have to choose 11 people to tag and link them to the post.
  • go to their page and tell them you've tagged him/her.
  • no tag backs.
  • no stuff in the tagging about "you have been tagged if you read this". you legitimately (a.k.a trust, with all honesty) to tag 11 people.
Okay sumpah rules nie sebijik macam rules nak jawab SPM....sekali lagi, HAHAHAHAHA.....

Now, let me start with the 11 things that people don't know about me :  


1. Motto hidup : nothing is impossible....
2. Visi hidup : kalau aku xkacau kau, kau jangan lar kacau aku.....
3. Sangat suka untuk mengumpul barang....xkisah ape sekali pun....
4. Triple suka nak buat keje last minute....sebab xboleh nak buat keje kalau xde pressure....(boleh ke cakap camtu? ah lantak lar....hehehhe)...
5. Sangat menyukai binatang dan tumbuh-tumbuhan.....
6. Xsuka dengan serangga....especially lipas......wekkkkk!!! :p
7. Benci hidup di'control'.....
8. Sangat benci makan sayur....tapi lately kena biasakan makan sayur sebab nak sihat....wekkkkkk!!!! :p
9. Suka belajar bahasa....tapi lebih prefer praktikal daripada teori....kahkahkah
10. Sangat suka membazir dengan bershopping, oleh itu saya kena menghentikan perangai tersebut....
11. Confirm semua yang kenal dah taw part nie....SAYA SUKA MAKAN....hahahaha....i'm small but i can eat like a truck driver...... 


Okay tu jerk yang boleh diberitahu kepada umum....beritahu lebih2 kang lain pulak jadi nyer....hehehe....


Sekarang proceed ngan soalan yang Cik Bella nak tanya....


1. First impression terhadap Cik Bella : 
Okay, bila first nampak Cik Bella nie, aku rase beliau sangat peramah dan sangat kepoh....kahkahkah....beliau selalu datang bilik lama aku dulu sebab nak jumpa roommate lama aku dan bermula dari situ lar kami mula rapat....


2. Cita-cita pertama yang diimpikan semasa kecil :
Dulu feeling2 nak jadi doktor tapi dengan ketidak pandaian aku dalam subjek sains nie, jadi xperlulah aku nak meneruskan cita2 yang memang xde masa depan nie....hahahaha....bapak lar tragis ayat.... 


3. Makanan yang paling tidak digemari dan kenapa? 
Seperti yang dikatakan diatas, aku xsuka makan sayur sebab xsedap untuk dimakan.....okay sumpah mengada ayat....tapi sekarang nie sedang mengajar diri untuk mengambil sayur sebab nak sihat....ko mampoo? 


4. Dimanakah favourite spot untuk korang shoping/ melepak? 
Mid Valley sebab tu jerk tempat yang paling dekat nak bershopping....hehehe....tipu jerk....ade gak spot lain....aku pun suka pergi Amcorp Mall sebab tambang murah lagi satu barang2 kat sana pun murah....hehehe....yang lagi best, kat sana xramai orang....hehehehe....


5. Korang pernah cuba main ice skating tak?
Xpayah cuba, dah main dah pun....kuang kuang kuang.....
6. Makanan tradisional yang paling digemari?
Ntah....aku nie jenis yang kalau nak makan something tu, aku makan....kalau x kirim salam lar aku nak sentuh....tapi rase nyer aku suka makan kuih tart kot....sebab tu jerk kuih yang aku suka makan dari kecik....hehehe.....

7. Apakah masakan pertama yang korang pelajari? di mana korang belajar masakan tersebut? 
Masak nasi....ko mampoo? hahahaha.....masakan ini telah diajar oleh mak aku didapur rumah aku yang beralamat....eh mana boleh taw....kang korang serbu lak ramai2 rumah aku....hahahaha....

8. Masakan mak korang yang paling digemari? 
Mee hoon Singapura kot....sebabnya die lain sikit cara nak buatnya dan mee hoon nie berkuah....hehehe....lagi satu yang lain nyer, mak aku nie orang sana sebab tu die reti buat makanan pelik2 nie....kahkahkah.... 

9. Impian korang yang masih tidak tercapai sehingga sekarang? 
Nak tolong semua binatang2 dan tumbuhan2 yang terancam nie daripada terus pupus..... 

10. Currently, korang berada di mana?
Currently kat library U.M.....feeling2 datang sini nak buat essaimen dan cari bahan tuk essaimen tapi end up jawab soalan SPM dari Cik Bella...hahahaha....

11. Pernah pergi Terengganu? Pada pendapat korang ape yg spesel sangat dekat Terengganu tu? 
Pernah dan selalu sangat ziarah time kecik2 dulu....yang spesel nyer Terengganu nie, sebab ade keropok lekor yang sangat3x sedap dan lazat untuk dimakan...huhuhu...... 

So, tu jerk lar soalan dari Cik Bella dan tu jerk lar jawapan yang dapat diberi....muhahahahaha...... 

Sekarang nie malas pulak nak menge'tag' orang....so nanti lar....tunggu aku pk sape mangsanya baru aku tag....hahahaha...

Sekian, Assalammualaikum....







  


 

2 comments:

Bella Bellitos

piu piu bolrhla dapat B~~

aku reject jawapan soalan no 9. ko bajet-bajet baik hati la nak tolong tumbuhan ngan haiwan yg hampir pupus? bhahahaha!

kiwi

keji sangat pompuan nie....aku memang ade cite2 nie kot....wekkkkkkkk!!!!!!!! :p